Einde Avontuur - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Einde Avontuur - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Einde Avontuur

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

08 September 2011 | Indonesië, Bali

Het avontuur van De Jansens is teneinde.Het klinkt dramatisch maar dat is het niet. Aan alle goede dingen komt een eind. We hebben een prachtige tijd gehad Sydney. En de laatste 6 dagen op Bali was een mooie afsluiting. Eerst 4 dagen geluierd in het Padma resort waar het ons werkelijk aan niets ontbrak en daarna nog 2 dagen doorgereisd naar Ubud in het hart van Bali. Ons onderkomen aldaar lag midden in de rijstvelden en werd deels gerund door kinderen van 14+ Eenmaal door de poort kwam je eerst langs de opleingsschool en vervolgens stondern er bij de receptie 8 tieners voor ons klaar. nr 1 om ons in te checken. nr 2 om een kopie van onze paspoorten te maken. nr. 3 om ons welkomsdrankje aan te reiken. nr 4, 5,6 en 7 om onze bagage te dragen en nr. 8 om ons naar onze kamer te brengen. Het hele complex was een oud overheidsgebouw waarvan wij 4en een apart gebouw met antiek meubilair betrokken. 's Morgens werden we in het hemelbed wakker gekraaid door de hanen van het dorp en 's avonds vielen we in slaap bij het gezang van krekels en kikkers in het veld. Het was een idylische oase temidden van de groene sawa's. We zijn er nog 2 dagen opuit getrokken en hebben Ubud en haar omgeving verkent. Anders als aan de drukke toeristische kust is het hart van het eiland nog redelijk authentiek. Hier vind je nog een beetje de typisch Inonesche sfeer. O.k. de bedjaks zijn totaal uit het straatbeeld verdwenen en hebben plaatsgemaakt voor ontelbaar veel bromfietsen en motoren. De grote wegen op het eiland naar de belangrijkste plaatsen zijn dichtgeslibt met verkeer. Ook hier doen Wifi hotspots hun intreden en een enkele danser van de eeuwenoude kecak dans die in mijn herinnering nog werd uitgevoerd door stokoude gerimpelde mannetjes, heeft nu ook een klein welvaartsbuikje een piercing of een tatoeage. Maar je ruikt nog overal de onmiskenbare zoete geur van de kretek sigaretten en de frangipani bloemen. En onze herinnering zijn even zoet. Je struikeld nog steeds over de ontelbare offerbakjes voor deuren van winkelpandjes. En 's morgens en 's avonds maakt de bevolking jong en oud nog steeds een serene gang naar de talloze tempels op het eiland om de geesten gunstig te stemmen. De apen in Monkey Forest zijn nog even vriendelijk als de bevolking van het eiland zelf. Gespeend van enkele vorm van aggresief gedrag nemen ze nog steeds dankbaar de kleine banaantjes in ontvangst ook al lijken ze totaal overvoerd. De brutaalste aap van het apenbos streek vanuit zijn boom neer op mijn hoofd. Hij zag waarschijnlijk mijn nieuwe kapsel aan voor een rijpe papaya. Hij klauwde met zijn pootje en kwam helaas voor hem bedrogen uit. We brachten nog een bezoek aan het paleis, en de Holy water spring en toen moesten we echt, echt, richting vliegveld.
Lieve mensen dank voor al het leeswerk en de lieve berichtjes die jullie voor ons achterlieten. Het avontuur is voorlopig teneinde We treffen elkaar snel!

• 09 September 2011 - 08:29

Anouk:

Onwijs leuk om alle verhalen zo te lezen. Klinkt als een supermooie tijd, maar ook fijn dat jullie bijna weer terug zijn hoor!
    Tot snel! Goeie reis!

Anouk

• 10 September 2011 - 12:32

An Jansen.:

Net het laatste verslag gelezen en eigenlijk toch jammer dat dit de laatste is want wat hebben we mooie verhalen mee beleeft, maar natuurlijk vind ik het toch fyner dat jullie weer terug zijn. Dank voor alles wat we van jullie mee mochten beleven.en we zien elkaar vanavond. Liefs voor allemaal.{ O} MA.