New York here we come... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu New York here we come... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

New York here we come...

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

27 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het was ruim 14 jaar geleden dat ik voor dezelfde gate stond met eindbestemming New York. Toen stond er Curacao/New York. Mijn vriend lachte naar me en zwaaide met de instapkaarten. "Kijk maar goed... de eindbestemming staat er toch niet bij". We waren onderweg en ik had toen geen idee waar we heen gingen en al helemaal geen idee dat ik toen getrouwd terug zou komen. Dit keer stonden ik weer voor de gate met eindbestemming New York met man en 2 zonen. We zijn in de tussentijd nog 2 maal de oceaan overgestoken. Ik kan me herinneren dat ik op Schiphol Tom en Derek nauwlettend in het oog hield. Ze liepen toen, hoe klein ze ook waren heel wat sneller dan nu. ik hoef ze ook niet meer in het oog te houden. 't is nu eerder andersom. We moesten voor onze vlucht i.v.m. de veiligheidsmaatregelen 3 uur van te voren aanwezig zijn maar de tijd vloog voorbij. En het is zo wie zo interessant om te zien hoe mensen de tijd doden. Een gezette simpele maar gelukkig uitziende goedzak zat in een boekje te lezen met de 100 mysteries. Hij kwam naast mij in het vliegtuig zitten en sloeg voor de vliegreis van 7 uur zijn eerste mysterie open. "Hoe smst een Chinees?" Ik, niets beters te doen, boog me over de vraag. Vast met 2 vingers wellicht. Of misschien sms de chinezen met hun karakters in een klik hele woorden of hele zinnen. Ik begon het mysterie interessant te vinden. Misschien sms t de Chinees terwijl hij zit te eten en zijn telefoon ligt naast hem even terloops met zijn eetstokjes. Altijd hebben die Chinezen een voorsprong op ons. ik zie ons dat niet zo snel doen.Wij met onze vork hebben al snel min. 3 letters te pakken en zie dat dan maar weer te herstellen. Eerst je vork en lepel neerleggen dan een voor een de letters indrukken. Ja dat moest t vast zijn. Na al dat lange wachten werden de hongerige passagiers onder ons- en dat waren er ogenschijnlijk nogal al wat - al snel onrustig. We kregen een zakje pretzels maar de opening van het zakje was ongeveer even groot als een vlezige wijsvinger van de gemiddelde hongerige passagier. Dus de snack was in een keer weg zoals een olifant zijn slurf hangt in een kilo pelpinda's. Al snel daarna werd het eten opgewarmd. Maar dat wil nog niet zeggen dat t ook daadwerkelijk door het cabinepersoneel wordt uitgeserveerd. De geur was plagend en zwanger van de calorieen. een tip voor echt hongerige passagiers in een vliegtuig; Ga nooit achterin zitten want de trolley wordt vanachter uit het gangpad in gereden. Je krijgt dan alleen de geur en moet vervolgens nog een half uur wachten op je maaltijd. We vlogen met het zonnetje mee. Niet dat we daar veel van merkten want de kleine raampjes waren al verduisterd als een persoon aan het raampje gezeten zijn arm optilde. Na het eten werden de resten opgehaald. Veel bakjes sla/wortel waarvan de gemiddelde Amerikaan niet wist dat het hier om menselijk voedsel ging. Ik vermoed dat ze door de rest wat slaapmiddel hadden gedaan want kort daarop gingen letterlijk alle luiken dicht. Mijn buurman begon aan zijn 2e mysterie: Tot hoediep is jouw achtertuin van jou?" Het was zo wie zo een fantastische timing van de crew die net voor de turbulentie al het eten had opgehaald. Of was het geen toeval en is het altijd onrustig rond de zuid Ierse wateren? Nu maar hopen dat alle calorieen er ook in zouden blijven. Mijn buurman ging door met het ontrafelen van mysterie 3 "Hoe kweek je pitloze druiven?" en ik begon te dromen over een een mooie week New York.

  • 27 Februari 2012 - 21:58

    BoB:

    Ik wens jullie heel veel plezier aldaar. En wat betreft die Amerikaanse eetgewoonten.............wen er maar aan want je kunt straks niet veel anders.... Geniet!

  • 28 Februari 2012 - 09:20

    Marja:

    Wat een leuk stukje heb je weer geschreven. Ik kijk uit naar het volgende. Lekke band in New York?
    Veel plezier allemaal.

  • 28 Februari 2012 - 09:55

    Corry Haan:

    Hallo luitjes,

    Alweer op vakantie. Zondag op jullie (o) pa's verjaardag hoorden we van jullie weekje New York. Karin wat schrijf je weer verschrikkelijk leuk, wij genieten daar van. Trouwens we hebben ook zondag genoten op de verjaardag van Jan. We waren met allemaal tegelijk, d.w.z. Jan, Corry, Ans en Ben. Toch leuk op zo'n ouwe knarren verjaardag? We hebben jullie natuurlijk wel gemist hoor, maar gunnen jullie van harte deze vakantie.
    Geniet maar lekker en een goede reis terug naar huis.

    Liefs Ome joop en TantenCorry

  • 28 Februari 2012 - 11:28

    An Jansen.:

    Wat een verhaal,waar haal je het vandaan Karin, als dit alleen de vliegreis is dan kunnen we vast nog heel mooie verhalen over New York verwachten dus het zal mij benieuwen wat jullie allemaal gaan beleven.heel veel plezier gewenst en lieve groeten vanuit de Polluxstraat.

  • 28 Februari 2012 - 15:09

    Annelies:

    Leuk verslag Karin, je schrijft leuk. Veel plezier. Liefs Annelies
    P. S. Ik kwam via Henks Facebook op jouw bericht. Kan je mij ook toevoegen aan de mailinglist? Vind het leuk om je reusverslag te lezen.

  • 28 Februari 2012 - 20:47

    Jan En Aaf:

    we wisten niet dat je een reisverslag zou maken erg leuk we kijken al weer uit naar de volgende, hier alles goed groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York

New York

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2012

1 minute of fame

01 Maart 2012

"Linsanity"

29 Februari 2012

Never a dull moment

27 Februari 2012

New York here we come...
Jansen & Jansen

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 60278

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Skieen voor het goede doel

03 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Afrika

05 Januari 2013 - 06 Januari 2013

Seoel, South Korea

22 December 2012 - 05 Januari 2013

Sydney

28 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Cote d'Azur

28 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Cote d'Azur

26 Februari 2012 - 04 Maart 2012

New York

03 September 2011 - 07 September 2011

Bali

17 Juli 2012 - 07 September 2011

Australie

27 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Fiji

Landen bezocht: