1 minute of fame - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu 1 minute of fame - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

1 minute of fame

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

03 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn ochtend in the big city begint nog slaperig met een bezoekje aan het zwembad op de 5e etage. In pyama en mijn uggs en ondanks het vroege uur voelde ik me heel even een ster toen de man van de gym de deur voor me opende, me vroljk verwelkomde en mij m'n droge handdoek aanreikte voor na mijn 70 baantjes. Het is een feest te zwemmen met uitzicht op de lichtreclames van Time Square en de wolkenkrabbers waar alles al lijkt te leven. Schuin aan de overkant zitten de dames van NBC het nieuws al te presenteren en staan mensen voor het raam om in een glimp op tv te verschijnen voor hun 1 minute of fame. Op de terugweg vanuit de gym kom je langs de coca-cola en snack automaten. Zooo Amerikaans! Het schijnt dat de gemiddelde amerikaan ongeveer 2.5 km per week loopt dat is inclusief van auto naar kantoor en van auto naar take-a-way. Dat komt neer op zo'n 300 m per dag. Dat geldt niet voor de gemiddelde New Yorker want hier loopt men heel wat af. Wij hadden gisterochtend onze ochtendwandeling in Central Park, waar het knisperde van de aanstaande lente. Op de terugweg werden we door een tv crew van de straat geplukt om te figureren bij een aankondiging van de Amerikaanse Humberto Tan. We hoefden alleen maar in de camera te kijken and smile folks! We hadden onze 1 minute of fame te pakken. Daarna hebben we 5th Avenue op en neer geshopt.Hebben Tom en Derek een paar meter m&m geschept in de 3 verdiepingen store waar ze niets anders verkopen dan m&m. En zijn we verdwaald in de Toys-r-us. Op de volgepakte straat met duizenden winkelende mensen kwam er een grote neger op Tom af en bleef voor m staan, keek m aan en vroeg met diepe donkere stem: "He are you Justin Bieber? En toen riep hij keihard met zijn negerstem over Time Square OH MY GOD...IT'S JUSTIN BIEBER!Iedereen om ons heen keek en zo had Tom zomaar zijn 1 minute of fame te pakken. Na al dat lopen ging de hotdog er wel in en daarna nog een laatste aankoopje gedaan bij The American Eagle store want met je kassabon kon je een foto laten maken en 5 minuten later werd dan die foto levensgroot geprojecteerd op Time Square. En daar stonden Tom en Derek met hun nieuwe Adidas schoenen en hun nieuwe "beats-by-Dr-Dre" zomaar op het billboard op Time Square voor 1 minute of fame. Dit kan allemaal in New York. Je maakt hier zoveel leuke dingen mee.
Vandaag was de dag van onze famous Brooklyn Pizza Tour. We moesten om 11 bij "Bimpies sandwich shop" zijn maar de bus was 10 minuten te vroeg vertrokken ZONDER ONS! Toen zijn we in een taxi gesprongen en als in een NY police scene gaven we de chauffeur opdracht om ons zo snel mogelijk naar DUMBO te brengen (Down Under the Manhatten Brigde Overpass). De taxi scheurde door de stad alsof ons leven ervan af hing en gaf vol gas over de Brooklyn Bridge alsof het een achtervolging in een spannende film betrof. Dat had dan ook zo weer zijn voordelen om de bus te missen. Zo hadden we toch weer 1 minute of fame te pakken. Op de 1e stop hadden we de tourbus ingehaald en dat was maar goed ook want we konden gelijk bij "The Grimaldi's" aanschuiven en onze eerste slice of Pizza naar binnen werken.Bizar was dat we in het restaurant aanschoven bij een familie uit Purmerend die ik herkende. Sterker nog haar moeder woont bij ons in de straat! New York is dus a very small place : )
Vervolgens gingen we na onze eerste pizza van de dag de bus in waar we filmscenes voorgeschoteld kregen en tegelijkertijd reed de bus langs dezelfde locatie. Bij een van onze famous stops werden we bijna weer terug de bus ingedreven omdat men op die locatie net bezig was met filmopnames. Paula onze tourleader en zelf actrice stond haar mannetje tegenover de filmbaas. Het was niet voor niets dat de eerste Pizza genoemd is naar een vrouw n.l. Margarita en wist je dat de Brooklyn Bridge afgebouwd is door een vrouw en haar familie omdat haar man de hoofdaannemer en een slapjanus door een onbenullig bedrijfongevalletje op bed kwam te liggen. Ze kon het niet nalaten de man ook nog even mee te geven dat ze a.s. woensdag haar t.v. debuut heeft en dat haar oom "The Oncle Louis" is van The Soprano's en dik bevriend is met de beroemde Fat Al. De filmbaas droop af en Paula had haar 1 minute of fame.
Het was tijd voor onze volgende slice of Pizza en daarna door naar de scenes van Saturday Night Fever langs de pizzaria waar nog steeds de zus van John Travolta werkt. Een mislukte actrice maar in haar pizza shop pakt ze toch iedere dag haar minute of fame. Begeleid door beroemde scenes met Gene Hackman en Woody Allen kwamen we vanuit Brooklyn terecht op Coney Island. We hebben daar over the boardwalk gelopen langs de houten 8 baan die nog steeds in gebruik is en langs het restaurant waar jaarlijks de hotdog contest wordt gehouden en waar de winnaar die 62 hotdogs weet weg te werken een heel jaar zijn moment of fame krijgt. In New York is het allemaal a Big deal.
Maar 's avonds na het eten op de terugweg naar het hotel slip ik stiekum de Magnolia Bakery binnen waar de drommen vrouwlijke fans van Sex in the city inmiddels zijn verdwenen en bestel ik net als Carrie een cheese cake en een koffie voor mijn laatste 1 minute of fame van de dag en geniet ik van alles wat deze fantastische stad ons heeft gebracht.

• 04 Maart 2012 - 13:37

An Jansen :

Nou Karin ik had dit verhaal zomaar nog niet gevonden en het is echt geweldig wat jullie deze dag toch weer allemaal hebben gedaan en beleefd .Het wordt te lang voor mij om op elke beleving te reageren maar Tom als Justin Bieber Is heel leuk en bekende Purmerenders ook apart net als alle andere dingen. We gaan er nog wel eens veel over praten. Dank voor al je mooie verhalen en tot ziens en liefs voor allemaal .Xxx Ma.

• 04 Maart 2012 - 16:13

Leuk Karin!

• 05 Maart 2012 - 14:46

Tante Corry:

Hoi lieve vakantiegngers,

Zoveel contact als we nu met jullie hebben, hebben we thuis niet. Dus is het zaak dat jullie maar veel op vakantie gaan, zodat wij veel van jullie horen. Karin je bent een fantastiche schrijfster en weet het op een leuke manier te omschrijven. Wat jullie alle maal zien, daar zijn wij een beetje jaloers op. Maar geniet maar lekker. Ik denk dat dit jullie laatste dag alweer is. Wij bedanken jullie dan ook voor de leuke mailtjes en een hele goede thuisreis en voor de boys volgende week weer lekker naar de hollandse school.

Liefs ome joop en tante corry