"Linsanity" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu "Linsanity" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

"Linsanity"

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

01 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sommige dingen vind ik echt niet normaal. Als George onze tafelheer nog een keer langs komt met in zijn ene hand een zilver blinkende rasp en in zijn andere hand een knapperige amandelcookie met Amaretto en vriendelijk vraagt of ik nog een beetje van dat goddelijke goedje over mijn toch al goddelijke ravioli wil en dat hij daarna op delicate wijze met een glimmende lepel in een paar zachte bewegingen de kleine verspilde kruimeltjes van het goddelijke diner van tafel laat verdwijnen al was hij Mr. David Copperfield himself. Ook niet normaal vind ik het als ik de volgende dag onder een strak blauwe hemel in het zonnetje over de Brooklyn Bridge fiets en als ik daarna door Jersey street fiets waar zich een beroemde hilarische scene afspeelde. Het was in Jersey street waar Carrie uit SITC haar schoen kwijt raakte.Enfin dat vind ik dus echt niet normaal. Maar sommige dingen zetten je gelijk weer in de realiteit als je man 's morgens wakker wordt en zegt dat hij even een uurtje moet werken. Dat is echt vrij normaal. En wat dan weer helemaal niet normaal is dat Tom en Derek na de fietsdag 's avonds in "The Old Homestead" met gemak een steak van 140 oz weten weg te werken met 500cc coca cola wat voor hun dan weer vrij normaal is. En dat we pas mogen slapen wanneer we op Rockefeller Center alle lichtjes van NYC hebben gezien vanaf de 85ste etage, vindt Gerry dan weer niet meer dan normaal.
THIS IS NEW YORK! MEN! En daar is alles mogelijk. Zo zet je 's morgens je 'beugel' in een chocolade muffin, een paar uur later eet je panfried dumplins in China Town en 's middags drink je een latte Macchiato in Grand Central Station. Tussendoor bekijk je nog even de van Gogh's, Mondriaans, Picasso's en Kaloo's in het MOMA en lijkt het alsof je je alleen maar op Broadway bevindt maar dat laatste is weer vrij normaal als je weet dat Broadway meer dan 30 km lang is. Vervolgens beland je op een echte crime scene midden in China Town waar net een plaatselijke juwelier is overvallen. Dit alles is New York en wij maken dit allemaal mee in deze te gekke stad en dat ook nog allemaal op 1 dag. Dat vind ik dus niet normaal!
En als je daarna dacht na dit alles een rustige avond te hebben komt er nog een toetje. 's Avonds in een uitverkocht Madison Square Garden met 20 duizend mensen opstaan voor het live gezongen Amerikaanse volkslied en kippenvel bij de staande ovatie die Magic Johnson krijgt van 20.000 uitzinnige basketbal fans. En dit alles eindigd in een complete "Linsanity" als The New York Knicks de Cleveland Caveliers verslaan in een thriller van een game met 120-103. Zeg nou zelf dat is toch niet normaal? Wat mij betreft Beyond a Dream...
An American Dream.

• 02 Maart 2012 - 12:17

Jan En Aaf:

Ik weet niet zo goed wat ik hier op antwoorden moet maar jullie zullen je niet snelvervelen. De Knicks waren nog op tv.groetjes van ons tweeen

• 03 Maart 2012 - 13:01

An Jansen. :

Wat weer een belevenissen, deze week zal weer niet snel worden vergeten.toch wel erg leuk om dit allemaal mee te maken ,jammer voor jullie dat dit alweer de laatste dag is, en daarom wens ik jullie alvast een heel goede terugreis en weer welkom op eigen bodem.Liefs van Ma.

• 03 Maart 2012 - 13:01

An Jansen. :