Never a dull moment - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Never a dull moment - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Never a dull moment

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

29 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York never a dull moment. Maar waar moet ik beginnen er is zo veel. Zondag kwamen we aan We hebben de tassen neer gegooid, kamerdeur weer dicht getrokken en onder het mom "The city never sleeps" dus wij ook niet! stonden we 2 tellen later op time square. Dat is niet zo gek want ons hotel is op Time square : ) We hebben een maaltje shrimps gegeten in het Forest Gump Restaurant en daarna dizzy van alle lichtjes en flitsende reclames eindelijk toch maar gaan slapen.
Onze 2e dag is onze echte eerste dag In THE Big Apple. Die begon met een ontbijtje buiten de deur met fronzen yoghurt en coffie and sandwiches voor de boys. Daarna met de metro naar het het 9/11 memorial. Om kwart over 9 stonden we daar in de rij die eigenlijk geen rij was. Het was alleen een rijtje om door de gehele security check te komen. Tas afgeven, jas uit, schoenen uit, riem van de broek. Door de body scan, Gerry nog een extra body/knie check, 4 x je kaartje laten zien en toen mochten we langs de immense bouwput naar het gedenkteken lopen. En die was mooi, indrukwekkend, tastbaar , emotioneel. Een stukje geschiedenis die we bewust mee gemaakt hebben en die de wereld heeft veranderd. We hebben de tijd genomen op deze gedenkwaardige plek rond te lopen en toen doorgewandeld naar Wall street, langs George Washington een kijkje genomen in THE federal hal toen richting pier voor de Ferry naar Staten Island. We boften dat het fantastisch weer is en stonden buiten in het zonnetje voor op de Ferry om onze camera te richten op het vrijheidsbeeld. Niemand die met de ferry naar Staten Island gaat blijftt daar ook tenzij je er woont of werkt. Je komt dus allen voor de vaartocht en daarna ren je naar de uitgang als iedereen om zo snel mogelijk weer de ferry terug te nemen. Het was echt een komisch gezicht alle passagiers te zien rennen naar de uitgang. Als je ook nog weet dat de wachtruimte enkel door zwervers wordt bevolkt en Staten Island is gebouwd op al het vuilnis van de stad wil er ook niet blijven. Eenmaal weer aan land... Nou ja we werden natuurlijk weer afgezet op Manhatten en dat is ook een eiland...maar dat telt niet,hebben we wat geslenterd door Battery Park en enpassant ook nog het Indian Museum een.kort bezoekje gebracht. Buiten ons 4en geen hond te bekennen maar toch voor deze 4 toeristen evenzoveel bewakers en de gebruikelijke grondige secutity check dus weer jas uit, tas afgeven schoenen uit, riem uit de broek, Total body scan en voor Gerry nog een extra body/knie scan. En dat allemaal voor een ultra korte rondgang langs de geschiedenis van de indianen. Daarna een metro stop gehouden in Soho voor een lunch bij Balthazar. En de dikke hamburgers gingen er in als koek! De mannen hadden zin om te gaan zwemmen en ik had zin om mijn credit card warm te laten draaien in Soho. ,s Avonds overheerlijk gegeten bij Babbo wat bekend staat als het beste Italiaanse restaurant buiten Italië en waar je gemiddeld ca 3 maanden van te voren moet reserveren maar gelukkig voor ons hadden ze op maandag nog een tafel voor 4.
Jullie lezen... Never a dull moment ben al benieuwd wat deze geweldige stad ons morgen en de rest van de week brengt.

• 29 Februari 2012 - 16:11

An Jansen.:

Hoi lieverds. wat een bekende dag voor mij in New York, wat erg leuk om te lezen,Karin ,alles komt naar boven en lijkt heel erg op onze trip 2 jaar geleden dus vind ik het dubbel leuk .Gelukkig voor jullie denk ik dat het weer ook goed is dus geniet van alles wat jullie nog gaan beleven.Liefs Ma.

• 29 Februari 2012 - 16:11

An Jansen.:

• 01 Maart 2012 - 08:08

Jan En Aaf:

Fijn dat jullie weer zo genieten wij doen dat hier,het weer is een beetje somber dus jullie missen niets .Gr.van ons beiden

• 01 Maart 2012 - 10:27

Lenny:

Zo leuk allemaal om dit te lezen, is de creditcard inmiddels oververhit? Dat moet nl ook als je in de Big City bent, succes en heel veel plezier nog. groetjes Lenny

• 01 Maart 2012 - 12:58

Corry Haan:

Lieve allemaal,

We hebben weer genoten van jullie belevenissen, het lijkt ons een hele andere wereld waar je in verzeild raakt. Jullie kinderen zullen hier ook veel van opsteken. Nooit weg niet waar? Hier gaat alles ouderwets z',n gangetje. Lieve groeten en nog een paar mooie dagen.

Liefs ome joop en tante Corry