Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

13 Augustus 2013 | Tanzania, Arusha

We vlogen naar onze volgende bestemming Tanzania. Vanuit de lucht was het net of een grote presspapier haar zilveren snippers op de grond had gestrooid. een lappendeken met slordig gestrooide snippers wat de daken van de huizen waren. al gauw vlogen we alleen nog maar over Afrikaanse savanne met links een blik op de besneeuwde top van de Kilimanjaro 5958m
Karibu = welkom en dat was het! Bij aankomst een warm welkom door het personeel wat klaar stond met warme doekjes en koude drankjes. Een bijzondere plek net buiten de poort van Tarangiri national park. Eenmaal in het park gelijk na de eerste bocht talloze zebra 's impala's en olifanten. Het leek een truuk en onwaarschijnlijk wat we allemaal op ons netvlies kregen. 's avonds een safaritent met ligbad en een heerlijk diner. Wat n luxe! maar geen wifi. De jongens hadden het nog wel geprobeerd bij het vriendelijke personeel : "do you have Wi Fi? Yes we have 'fire place' : )

De reis werd al gekenmerkt door vroeg oponthoud. zo was er al het veterincident, het sleutelincident en daar kwam deze ochtend het olifantincident bij. We konden niet weg omdat onze tent omsingeld was door een kudde olifanten de masai wachters kwamen ons helpen en toen onze kust veilig was na een kort oponthoud konden de dragers toch met onze tassen de trappen af naar onze volgende slaapplek midden in een groene oase met witte, gele en oranje vlinders. We vielen in slaap bij een oneindig refrein van achtereenvolgend lachende meisjes, honden, krekels,apen, honden en vogels. De volgende morgen scheen de zon als n vuurrode bal over het groene kamp en loste de nevel op. Over de riftvalley klom onze jeep omhoog. Onder ons de groene jungle die eindigde bij lake Manyara in een prachtig pastel schilderij flaming's een luipaard in de boom , giraffen, apen, olifanten en een bord:" Don't take anything from the park, except nourishment for the soul and inspiration for the heart" beter kan ik de schoonheid ervan niet in woorden uitdrukken . De jeep klom hoger door de bergen.
In de dichte begroeiing van de ngoro highlands staken de rode dekens van de massi sterk af tegen het groen. In ieder passerend dorpje de kleine winkeltjes met fantastische namen als: hollywood hair & beauty, Bang Ki Moon shop, Florida guesthouse, new York hair , Obama haircutting saloon.
Hoe hoger we klommen hoe dieper de grote woudreuzen in de witte melkachtige nevel wegzakte. Na dat we het hoogste punt hadden bereikt, daalden we af langs een heel andere kant zonder uitbundige vegetatie maar een open droge vlakte onder een wolkenloze blaauwe lucht. alsof het een andere dag betrof. Alleen de diep rode dekens van de Masai bleven dezelfde kleur houden.

• 13 Augustus 2013 - 16:58

Debbie:

Zoals jullie genieten van deze prachtige vakantie, geniet ik van je mooie reisverslagen.Wat een onvergetelijke reis is dit tot nu toe al, en wat je nog mee mag gaan maken. Kijk nu al uit naar je volgende verslag. Groetjes uit amsterdam

• 13 Augustus 2013 - 19:28

An Jansen:

Haïti lieverds,alweer een mooi verhaal en al die grote en geweldig mooie dieren maar wel eng om omringt te zijn door die grote olifanten.Dit wordt echt een onvergetelijke vakantie maar dat weten jullie zelf ook wel.Tom en Derek wat een belevenis voor jullie ook maar misschien ook soms een beetje eng of vinden jullie het al gewoon maar dat denk ik niet .Veel liefs en geniet lekker allevier. dikke kus van oma.

• 13 Augustus 2013 - 20:17

Jan En Aaf Van Tiel:

Lieve allemaal , eindelijk weer in de bewoonde wereld,wat een indrukken hebben jullie,we genieten van je mooie verslagen, we hebben de landkaart en het dierenboek van oost afrika erbij,tot het volgende verslag en allemaal de groetjes van (O)pa en (O)ma.

• 13 Augustus 2013 - 22:12

Tante Corry:

Lieve vakantiegangers,

Wat zijn wij toch bevoorrecht om de reis van jullie mee te beleven.
    Ik zou het in mijn broek doen als ik al die olifanten en anderen beesten om de tent heen had.
    Maar jullie worden denk ik wel goed beschermd door de gids en de helpers om jullie heen.
    Julllie leven nu in een heel andere voor jullie onwerkelijke wereld. Het is echt wel genieten en wat een leerzame vakantie voor Tom en Derk! Kunnen jullie daar net zo met jullie GSM spelen als in Nederland?
    Is het daar ook zo dat er zomaar een paar dagen of weken geen water of elektrischiteit is? Ik denk dat wij er geen notie van hebben hoe het daar allemaal toegaat.
    Wij kijken al weer naar het volgende verslag uit en wensen jullie nog heel veel vakantie plezier. Kijk wel goed uit!!

Liefs,

Ome Joop en tante Corry

• 14 Augustus 2013 - 20:00

Ben Van Tiel :

dag

dag

karin en gerrie tom en derk.....bedankt voor je boeiend reisverslag en wat maken jullie veel mee . vergeleken bij andere doorsnee mensen zijn jullie globetrotters .......super hoor ....ik kijk uit naar jullie verdere avonturen en uiteraard ....veel plezier.....

lieve groet Ben xxx

• 14 Augustus 2013 - 22:56

Lenny:

Wat een avontuur weer! Even oponthoud door een kudde olifanten , natuurlijk. Ben heel benieuwd naar de eventuele filmbeelden en foto's, hoewel de reisverslagen voor zich spreken. Nog veel plezier groetjes Lenny