Huisje, Boompje Beestje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Huisje, Boompje Beestje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Huisje, Boompje Beestje

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

23 Augustus 2011 | Australië, Sydney

Afgelopen week natuurlijk super fit door het lopen van de City2 Surf en de Bikram bij Nathan Dennett. Ik sleep lachend de boodschappen de Hillie/Billie Heuvel op. Omdat ik hier nu aardig de weg weet, heb ik ook de short cut naar de buurtsuper gevonden en dat scheelt me al gauw 40 minuten bijelkaar. Dat loopt natuurlijk lekker en met een grote glimlach op mijn gezicht. Daar komt nog eens bij dat iedere voorbijganger terug glimlacht en gedag zegt. How are you? en dat is zo fijn! We zijn ook tot de conclusie gekomen dat onze buurt echt fantastisch is. De huizen zijn groot en mooi, de buurt ziet er heel netjes uit het uitzicht is fantastisch. Met 25 minuten zit je in de stad. En wat voor Tom weer heel belangrijk is het is in de buurt van de Blakehurst Highschool en dat is wat hem betreft echt de allerleukste school die er is. Goed nieuws dus.
We bekijken uiteraard ook andere wijken en delen van Sydney. We kennen het hier al aardig en Gerry rijdt zelfs in the City al heel stoer met de TomTom uit. In ons zgn onderzoekje zijn we tot de conclusie gekomen dat we de oostkant van Sydney het mooist vinden. En m.n. waar we nu zitten in het zuitden of in het noorden bij Chatswood, French Forrest, Narrabeen en Pittwater. Als je doorrijd hebt je nog Palm Beach (het beroemde strand wat genoemd wordt in de song van de Beach Boys) maar daar is het onroerend goed helaas onbetaalbaar. In Sydney staat nu het duurste huis allerrijden te koop voor iets meer dan 50 miljoen dollar! Keep on dreaming.
De boys hebben nog een bezoekje gebracht aan weer een super leuke school. De Narrabeen Sports High School. Dus alle indrukken zijn tot nu toe echt heel positief. Maar het kan ook anders. Zo waren we ook door verschillende mensen gewezen op het plaatsje Gosfort zo'n 80 km ten noorden van Sydney aan de kust. Er wonen volgens zeggen veel mensen uit Europa en het leven is daar iets minder druk dan in Sydney. Deze aanbevelingen namen ook wij ter harte en vol goede moed gingen we zaterdag op onderzoek uit. De 80 km was best ver omdat we er eerst al 40 moeten rijden om de stad door te komen. De rit er naartoe was prachtig door weer een enorm natuurgebied in dit enorme land en een weg die langs hoge zandstenen rotswanden liep. Uiteindelijk daalden we af naar de kust en beneden aan de baai lag Gosford. We gingen eerst het centrum ontdekken voor een gezellige lunch maar er was dus niets... toen langs de plaatselijke makelaar voor wat adressen ter bezichtiging. De TomTom stuurden ons onverharde weggetjes in (no trough road) en daar stond dan toch nog een huis. En we kwamen wel 3x langs het naargeestige spoorweg emplacement dus algauw had je de indruk dat Gosford alleen maar uit dat naargeestige stuk bestond. Ons tweede huis lag ook weer aan een "no trough road" zo te zien was buurman een oceaan stomer in zijn voortuin aan het bouwen en de weg hield weer op dus omkeren naar het volgende object langs het spoor. Gosford werd resoluut afgekeurd en dat bracht ons op een nieuw woord in onze vocabulaire n.l. "GOS-FOR-DOMME". De weg terug voelden de zandstenen rotswanden waar we tussen reden opeens als een beklemming en bij de aanblik van Sydney CBD slaakte ieder een zucht van verlichting.
Nog een opluchting is de afwezigheid van Puss. Gerry en ik hebben afgelopen week met Julie en Hugh van het huis geluncht en toen vroeg ze of ze Puss mocht ophalen want haar schoondochter was geopereerd en die wilde Puss graag als gezelschap bij haar genezingsprocess. GO AHEAD! Dat betekend niet dat we nu niets meer te doen hebben. De mannen zijn naar Harry Potter geweest in Sydney Harbour. De IMAX daar heeft het grootste scherm ter wereld en natuurlijk was er weer engelse les en het goede nieuws is ook dat het hier lente wordt. De sneeuwklokjes staan in bloei en de temperatuur is 's morgens en 's avonds wat aangenamer. De natuur begint uit te lopen en het allerlekkerste ruikt de bloesem van onze sinasappelboom in de tuin. Eindelijk durfen Tom en Derek het ook aan om te gaan surfen en dat staat volgende week op het programma. Dus we blijven nog even...
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes dat maakt het makkelijk om het vol te houden.

• 23 Augustus 2011 - 06:43

Jan En Aaf:

Weer een erg leuk verslag zo leer je ook de omgeving kennen..Ik vind het wel jammer dat Puss weg is maar Gerry vindt het wel goed zo. wie is Harry? Veel liefs van ons beiden voor jullie alle4

• 23 Augustus 2011 - 07:57

Ciska:

Hoi allemaal. Ook wij volgen jullie natuurlijk. Wat een avontuur. We lachen ons rot om alle verhalen en zien het voor ons. Wij hebben de schnitzels en moeselwijn overleefd en zitten weer op ons honk. Geniet nog van jullie laatste weken. O ja, heb je wel boeken voor derek besteld want dat konden wij niet doen. De geo basis van derek hebben we nog hier die is voor meerdere jaren. Kus, cis

• 23 Augustus 2011 - 10:05

Marjan:

wat een leuk verhaal weer.Karin weet je al of Brian de boeken van Tom mee moet nemen?? hoor het wel. nog veel plezier en de groetjes aan de familie

• 23 Augustus 2011 - 15:16

Paula:

ik kan het niet meer aan!!!! die prachtige reisverslagen!!! en het idee dat mijn schoolvriendinnetje verhuist naar Sydney!!!!! hellup ;-) wat ik mis zijn de foto s van het huis waar jullie nu verblijven en de huizen waar jullie naar kijken!!!!! ik was stik..... let wel .... positief stik jaloers op Fiji stelletje decadente mafketels!!!!! zeker als je net van Bakkum komt maar echt ik gun het jullie zoooooooo! liefs uit Almeloooooo

• 24 Augustus 2011 - 08:19

Joop En Corry:

Wat moet dit voor jullie een belevenis zijn. Zo een heel andere wereld.
    Zoals jullie dit schrijven (Karin) komt alles heel positief over, misschien als jullie weer richting Holland komen, dat jullie al een besluit genomen hebben. Wij hadden er hier geen idee van hoe het bij jullie is, nu zijn we heel wat wijzer geworden. Dat de kinderen het ook zo geweldig vinden is natuurlijk heel belangrijk.
    Geniet nog van jullie laatste weken en een heel goede terug reis. Dit is voorlopig onze laatste reactie aan jullie, want wij gaan morgen 25 augustus voor ongv. 4 weken naar zuid frankrijk.

liefs ome joop en tanten corry

• 24 Augustus 2011 - 13:02

An Jansen.:

Net weer het nieuwe verslag ontdekt en lieve allemaal wat weer een belevenissen .als ik weer alles lees dan zijn jullie echt al behoorlijk thuis in Sydney .Ik ben wel blij voor jullie dat het lente gaat worden want die kou vond ik echt niet leuk ,het is toch ook nog vakantie en die boek je toch meest al in een warm land.jullie wisten dit wel vooruit maar het was toch wel erg koud.Dus de laatste weken gelukkig wat beter weer.geniet nog van de laatste tijd want het isnu toch wel gauw September. Veel liefs en groeten voor allemaal van {o} ma.

• 26 Augustus 2011 - 05:01

Inge:

Hi,Karin en fam.

Sorry dat ik nog niets heb laten weten maar hier vervelende dingen gebeurt die je nog wel gaat horen.
    Ziet er erg leuk en spannend uit allemaal.
    Foto's zijn te leuk.....hou ik wel van.
    Geniet nog even want het zit er bijna voor jullie op. vlek ?????? Inge staat voor( veel liefs en kusjes)

• 27 Augustus 2011 - 20:14

Ellen:

Hee Karin,
    Net terug van een maandje la douce France en heel wat leeswerk in te halen. Wat een prachtige verslagen, girl je moet gaan schrijven! Nieuwe carriere. Die Walter is ook wel een vondst hoor. Ik kan niet wachten tot ik je weer zie bij Louise en de highlights nog eens uit jouw mond hoor! Groeten daar aan de boys.