Neighbours - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Neighbours - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Neighbours

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

28 Juli 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Vertel jullie even kort iets over de neigbourhood. Ik noem het "the Hillie-Billie-Hills". Het huis ligt in de heuvels van Zuid-Sydney. De wijk heet Blakehurst en ligt in het district Hurstville. Vanaf de heuvels heb je een mooi uitzicht over een van de vele baaien van Sydney. Alle huizen zijn groot en vrijstaand en hebben keurige tuinen met palmen en sommigen gelukkigen hebben ook een zwembad ;) maar dan moet het wel een beetje weer zijn natuurlijk. De gemiddelde leeftijd in de Hillie-Billie-Hills is bejaard. De mannen zien er uit alsof ze 3/4 van hun leven gezocht hebben naar een paar verloren "wickets" en lopen nu te zoeken naar hun golfballen. De dames drinken thee met melk zitten met pantoffels en een zonnehoed op 's middags een uurtje in de garage met de deur open om wat van het winterzonnetje te genieten. Ze tuinieren wat. Ze houden hier erg van rozen. Die staan in de keurige tuinen met de kaartjes er nog aan en hebben namen als: Jane McGrath English White maar dat kan ook heel goed de naam zijn van degene die de roos geplant heeft. Hurstville barst ook van de cursussen voor senioren. Ik noem bijvoobeeld: porcelein doll making. Om een beetje in te burgeren hadden wij ons opgegeven voor de Fresh handmaking Chocolate class.
Ons huis heeft ook wat punten van oudbolligheid; wat dachten jullie van een antiek wasmachine met bovenladertje en losse centrifuge, een plastic douchkapje aan het haaktje aan de deur, gaskacheltje en toppunt! op ieder bed een electrische deken. Nu blijken die laatste best nog handig want 's avonds is het best fris. Het is nu al de koudste winter sinds 23 jaar. Het heeft vorige week ook nog eens 3 dagen onophoudelijk geplenst van de lucht. In Sydney hebben we dit jaar nu ook de natste July sinds 60 jaar te pakken. Dus wordt het tijd om even de zinnen te verzetten voordat ik straks ook met ons huisdier naar een van de beautysalon ga. We dachten aan Fiji, een eilandengroep in de Pacific, zo'n 4 uurtjes vliegen en een graadje of 28 om even een klein weekje bij te komen van deze barre omstandigheden.
Good on you mates!

• 28 Juli 2011 - 14:15

Anjansen.:

lieve allemaal,weer een mooi verhaal ,ik vind het toch wel een geweldige stad en mooi land,en nu nog naar de Figi eilanden maar als jullie een week weg gaan wat gebeurd er dan met die mooie poes of regel je daar iets voor? Waar bemoei ik me eigenlijk mee ,dat zit wel goed natuurlijk.Ik vind het erg leuk dat jullie zoveel ondernemen en dat we dat allemaal kunnen mee beleven. Dus bedankt daarvoor en veel liefs voor allemaal.xxx Oma.

• 28 Juli 2011 - 14:24

Corry Haan:

Wat vinden wij dit ontzettend leuk, dat we steeds een reisverslag van jullie krijgen.
    We hebben nu meer contact met jullie als in Purmerend. Fantastisch wat jullie allemaal ondernemen. Ik begrijp dat dit een kennismaking met het land is, maar tevens ook vakantie.
    Veel plezier naar de Figi eilanden.
    O, ja, spreken de boy's al aardig engels? Hier is alles oke.
    Liefs, ome Joop en tante Corry.

• 28 Juli 2011 - 18:32

Len & BoB:

Veni vidi.......... ligt voor de hand.
    En bij jullie 'om de hoek' dus heel logisch dat je daar dan even het zonnetje gaat opzoeken.
    Geniet er maar weer van, dat moet lukken.
    Overigens... die chocolaatjes zien er wel heel erg goed gelukt uit!

• 28 Juli 2011 - 18:32

Jan En Aaf:

bedankt voor je mooie verhaal wij zullen geen gek figuur slaan in die bejaarde wijk.veel plezier op de fidji en een dikke knuffel van ons beiden.

• 29 Juli 2011 - 08:30

Marc:

Zitten je met je goeie gedrag in het zonnige Australië en dan plenst het regen. En dan ook nog de koudste winter in 23 jaar. Hier is het overigens niet beter! Ik wens jullie veel beter weer en dan maar genieten!

groeten Marc , Cynthia, Jonathan en Nathalie

• 30 Juli 2011 - 10:40

Lin:

he kaar hansje stuurt je verhalen door, maar wat leuk om alles te lezen!
    klinkt goed hoor allemaal!
    je mist hier totaal niets dus blijf maar lekker lang weg!
    ik heb alleen je werkmail dus daar stuur ik maar niets naar door heb je nog een ander email adres dan mail ik je even.
    dikke kus

• 15 Augustus 2011 - 01:57

Dorien:

Klinkt een beetje alsof jullie in een soort Wisteria Lane wonen (Desperate Housewives). Vind eigenlijk wel dat jullie voor de porcelein doll making moeten gaan. Fiji klinkt wel heel fijn. Veel plezier nog daar en hoop dat het weer een beetje opknapt voor jullie..
    Groetjes uit Taipei!