"Bimbimbap" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu "Bimbimbap" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

"Bimbimbap"

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

22 December 2012 | Australië, Sydney

Hallo lieve familie en vrienden. De wereld is niet vergaan op 21-12-2012 en de buien met "winters-karakter" hebben wij achter ons gelaten. Dan moet je wel van 'goede huize' komen (Purmerend). Een week geleden moesten we ons nog wapenen tegen een Gemeen snijdende Noord- Oosten Poolwind, flarden van optrekkende mist Brrrr, onverwachtse hagelstenen lagen op de loer die je van alle kanten geselden net als je je buiten waagden. Natte sneeuw... meer nat dan sneeuw, opvriezend wegdek. En de volgende grijze dag die opnieuw een koude depressie aankondigt. Ik kon dus wat riskeren vond ik zelf. Daarom koos ik in het vliegtuig van Korean Air bij een van de identieke sterwardessen voor de "Bimbimbap". De Koreaanse vliegtuigschotel werd mij aangereikt met een A4tje aan instructie. 'The Direcions on how to make' en een vriendelijke knik van het identieke Koreaanse meisje. die zelf het servet met gesteven uitstekende punten als een 'Samoerei'om haar nek had zitten. Niet bang en alleen maar nieuwsgierig vouwde ik de instructie for the meal open. Ik wierp een blik op mijn voorafje "Zeewiersoep". Een diepgroene licht bewegende soep, wat er verdacht veel uitzag als het voetenbad bij Dr. Fish op Bali. Na nadere controle rook het ook naar een aquarium. Verder met de "bimbimbap" Number 1: Please put the steamed rice into the bimbimbap bowl. 2: Add gochujang (Korean hot pepperpaste). Een klein tubetje niet te verwisselen op een melige ochtend voor het kleine tubetje tandpasta in je handige reistoillettasje. Er stonden verder geen waarschuwingen op, misschien ook handig voor koude handen/voeten op wintersport. Een knijpje gochujang en je huid begint te gloeien Heb hier geen experiment van gemaakt dus lieve mensen kan jullie hier verder niets over vertellen. Wel vermelde de instructions nog dat:
Spicy level 1 (Medium hot): 1/2 of tube
en : Spicy level 2 (HOT!) : full tube.
3: Add Sesame oil.
4: Mix "Bimbimbap" together.
5: Enjoy the "Bimbimbap"with side dish and soup.
Toegegeven de mix van rijst, paddenstoelen, komkommer, iets onnatuurlijk aandoende mini vleesvervangertjes en nog een in Korea vast populaire groenten, waarvan mij de naam nu even ontschoten is smaakte best aardig. Mede door de toevoeging van de Gochujang natuurlijk. Ik was me bewust van het risico dat ik nam bij iedere hap op deze vlucht van 21 uur maar dacht, kan hooguit resulteren in gevaarlijke winden met "Bimbimbap" karakter.

• 23 December 2012 - 09:45

Marja:

Kunnen de jongens het uithouden bij jouw Bimbambap-geweld. Of valt de wind richting mee?

• 24 December 2012 - 22:01

Ome Joop En Tamte Corry:

Hallo vakantiegangers,

Jullie zullen wel weer heel erg genieten en veel doen en zien.
    Geniet van al het moois, want de tijd is zo weer om.
    Hier rot weer met regen en wind. Wij hebben weer verschillende kerstconcerten bijgewoond met de geijkte kerstliedjes. Maar die zullen wel wereldwijd zijn ik denk ook in australie.
    Hele fijne dagen toegewenst.

xxxome joop en tante corry