Vuurwerk Sydney is "Tha Bomb" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Vuurwerk Sydney is "Tha Bomb" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Vuurwerk Sydney is "Tha Bomb"

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

01 Januari 2013 | Australië, Sydney

Afgelopen week bouwde de spanning zich in Sydney op naar oudejaarsavond oftwel New Years Eve. Het is hier een very BIG thing. En heel, heel veel toeristen komen naar de stad voor dit jaarlijkse evenement. Rond de wegen en parken stonden grote vlaggen voor NYE, Parken liepen vol soms al 24 uur van te voren veel volk werd verwacht in wederom the Domain en the botanical gardens. Mensen wachten lang in het park om het vuurwerk te zien. Veel politie ook en veel alcoholcontroles soms al om 10.00 's morgen s zoals wij zelf hebben ervaren.
Thuis bouwde de spanning zich ook op want afgelopen donderdag kwamen the girls from Merlbourne ingevlogen om een dagje met Tom en Derek te komen surfen op Bondi Beach. Het weerzien was in het begin nogal onwennig. Maar toen ze aan het eind van de middag Monopoly lagen te spelen was de sfeer weer als van ouds.
Zaterdag had derek spanning voor zijn verjaardag. De verrassing was dat hij met papa en Tom de Harbour Bridge mocht beklimmen. Nog net voor deze 2 dagen werd afgesloten voor het vuurwerk. Een wens ging in vervulling. 3.5 uur duurde de spannende tocht die met veel veiligheidseisen gepaard ging maar uiteindelijk boven op de top van de brug was het uitzicht over de haven van Sydney overweldigend en klonk het "happy Birthday" voor de jarige job!
Zondag was voor mama een spannende dag. Had afgesproken met vriending uit Amsterdam. Maar zou de afspraak doorgaan nu bleek dat de Iphone van Linda was gestolen eerder deze week. Via een omweg hadden we weer contact en beleefden ons weerzien ver van Nederland echte Hollandse gezelligheid tussen 2 families met verlate Christmas Crackers en een australische Barbi met veel vlees :)
De spanning bij Gerry was er inmiddels af. Zijn missie om de juiste koffie te scoren voor de koffiemachine in onze keuken was geslaagd! Na de surrogaat cupjes die hij had gevonden met de zelfde afwijkende maat had hij nu zijn echte "Milano" gevonden. (dit raden jullie nooit) bij de Aldi. Hij was eerst nog op het verkeerde been gezet door een Chinees die hem naar het "Supa Centa" verwees. Vraag trouwens nooit iets aan een chinees in Sydney. Hun engels is te krom. Maar na een paar Supercentra's bleek "Supa Centa" echt te bestaan! (Dit raad je ook niet).
Dus kortom de hele familie happy en klaar om er Oudejaarsavond een feest van te maken. Genietend met het beste uitzicht vanaf Mclaystreet, hemelsbreed ca. 2 km van de brug en het operahouse, de lekkerste vis/vlees van de Barbi en niet te vergeten het lekkerste ijs van heel Australie kregen we als uitsmijter een grandioos schouspel. Alle inwoners van Sydey hadden zich buiten verzameld. alle balkons stroomden de hele avond vol. Het was net of je buiten met alle inwoners in een grote bar had afgesproken om samen een feestje te vieren. De stemmingwas super vrolijk. Om half 9 was het "kleine vuurwerk" wat wel een beetje de spanning weg nam want het was niet 'klein' te noemen en iedereen op de balcons ging al uit zijn dak en begon spontaan te applaudiseren. Maar het echte vuurwerk om 12 uur was natuurlijk "Tha Bomb"!
Onder veel Oooohs, WOW's en Aaaahs zagen we the lips verschijnen kissing the old year goodbay and welcome the new year 2013! Het was fantastisch om mee te maken en een droom is uitgekomen. Nu genieten van het nieuwjaarsconcert mensen. Just like Wallie did in the Opera house!.

Happy new year everyone! XXX

• 01 Januari 2013 - 09:26

Saskia:

hoi karin, gerry, tom en derek!
    ik wens jullie een heel goed 2013, hoop dat al jullie wensen uitkomen dit jaar!
    liefs daan, sas en mariza

• 01 Januari 2013 - 11:02

Paula:

Dag lieve mensen,
    Karin wat een geweldig verslag!! en een belevenis....brug beklimmen op je verjaardag! leuk hoor
    In de Dordogne is het kalm, geen vuurwerk is ook niet te koop! wel een cracker of sterretjes maar het grote werk vindt zomers plaats na afloop van de dorpsfeesten en eetpartijen, is ook hier een belevenis!
    Het vuurwerk van Villars vindt plaats bij het chateau van Bill en Kevin, heerlijk languit op het gras met
    natuurlijk een fles wijn het spectakel bekijken.
    Wij hadden gister weer een mijlpaal...Tom zei ik denk in oktober, eind van dit jaar moet de boel boven klaar zijn en....om 4 uur was de slaap/badkamer helemaal af en ingericht!! we waren
    blij geen afspraken te hebben gemaakt, gewoon lekker met z,n tweetjes simpel TV kijken in de nieuwe
    echte!! slaapkamer, rest nog de mezzanine, doen we dit najaar! kunnen we eind 2013 zeggen...het is af!!
    Lieve groet van ons!! Tom en Paula

• 01 Januari 2013 - 11:21

Papa En Mama:

Gelukkig nieuwjaar daar allemaal , wat goed dat jullie zo genieten en dan dat weer hier gisteren de hele dag regen maar ook veel vuurwerk . Groeten en een dikke kus voor julie Papa en Mama.

• 01 Januari 2013 - 13:46

Debbie :

Wauwwww.... wat een super leuk verslag van jullie avonturen down under!!1
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar......

• 01 Januari 2013 - 14:14

Lenny, Bob & Dorien:

Derek nogmaals van harte met je 15e verjaardag. Wel een heel speciaal jaloersmakend verjaardagscadeau, er zullen winig jongens van jouw leeftijd kunnen vertellen dat zij daar ook gelopen/geklauterd hebben.
    Het vuurwerk hier was, as usual, niet gesponsord doro de regering of gemeente maar op knallgebied was iig weinig van de crisis te merken. Door de regen was het redelijk snel afgelopen, zonder problemen en zijn de 'naknallen' vandaag minimaal.

Een heel gelukkig, voorspoedig, gezond 2013 teogewenst! All the best!

• 01 Januari 2013 - 15:37

Marjan:

Hoi Karin,
    Wat een heerlijk verslag zeg!!! ook ik zat even op dat balcon hoor;-))
    Wens jou en je diebaren een mooi jaar met heel veel geluksmomenten.
    Geniet van Sydney met je mannen.

Dikke kus
    marjan

knuffie voor W.

• 02 Januari 2013 - 11:54

An Jansen :

Hai allemaal ,sorry nu pas het mooie verslag gelezen ,ik had echt niet eerder tijd,maar het is echt weergeweldig wat jullie daar meemaken. Ik had op het nieuws het vuurwerk in Sydney gezien en een s m s je naar Gerry gestuurd maar niet aan het tijdsverschil gedacht dus dat kwam niet goed uit volgens mij .Maar nogmaals dank voor het mooie verhaal en hartelijke groeten voor jullie alle vier en yyy van mij.

• 02 Januari 2013 - 12:02

Ome Joop En Tante Corry:

Allereerst allemaal een heel gelukkig en gezond 2013.
    Voor jullie kan het al niet meer stuk. Zo,n fantastische reis, wat geweldig.
    Derek natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ook een mijlpaal in je leven om op zo.n moment de Harbour bridge te beklimmen. Dat kunnen er niet veel nazeggen.
    Wij denken veel aan jullie. Hier was hier ouderjaarsavond regenachtig, maar dat hebbenj jullie natuurlijk al lang vernomen. Op 1 januari zijn de kinderen en kleinkinderen (plus aanhang) geweest, zodat het nu weer rustig is en ik jullie weer een berichtje kan sturen.
    Wij wensen jullie een hele goede thuisreis en tot ziens!

Liefs ome Joop en tante Corry