Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jansen & Jansen - WaarBenJij.nu

Door: jansens

Blijf op de hoogte en volg Jansen & Jansen

20 Juli 2011 | Australië, Sydney

2 weken in Sydney nu. De eerste week was Gerry nog vrij en hebben we met onze huurauto wat rondgereden. Het voelde al snel vertrouwd. Dat kwam waarschijlijk doordat Gerry de grote auto zo bekwaam door het drukke verkeer manouvreerde alsof hij nooit anders had gedaan en het leek alsof hij van nature gewend is links te rijden. Bovendien werkt onze tomtom hier ook dat klinkt ook vertrouwd en kunnen moeilijk verdwalen.
Sydney is een geweldige stad. De zon schijnt hier iedere dag ookal is het winter. Iedereen loopt hier met een glimlach op zijn gezicht. Op Bondi beach merk je dat het echt hartje winter is op het strand is een kunsijsbaan aangelegd en in het weekend is het een drukte van jewelste, iedereen wil een rondje proberen op de oranje schaatsen. Er wordt warme thee geserveerd en de stoere Bondi lifequard ligt even in winterslaap. Het tweede weekend zijn we naar het Royal National Park gereden. Zon´n 20 mnuten van ons fantastische plekje. Het is een gigantisch park of zegmaar ´Reserve´ zoals ze dat hier noemen. Kilometers onontgonnen natuur waar ze de eerste weg naar het noorden doorheen hebben getokken. De natuur is schitterend. Er lag een walking trail langs de kust die verschillende uitkijkpunten had over de machtige Pacific. Er waren pittoreske nederzettingen waar mensen rond hun jaren 50 huisjes wat rondscharrelde en een oudere man net een ´walkabout´ging maken van zo´n kleine 4 uur to see the wales. Gezien ons schoeisel en dat van de Aussie leek het niet verstandig om het kleine ómmetje mee te lopen wilde wij nog voor donker terug zijn. Maar dat maakt wel duidelijk hoe men hier met de enorme afstanden omgaat.
Zaterdagavond zijn we Sydney Centrum in gegaan en hebben we gedineerd bij Luke Managan. De Australische masterchef die hier een hip restaurant runt met waanzinnige uitzichten. In Sydney zelf blijf je je op een positieve manier verbazen. Aan de ene kant de metropool met in de zon glimmende wolkenkrabbers van het Buisness District en een paar bushaltes verder sta je voor het indrukwekkende gebouw van de Sydney Univerity wat niet onder doet voor de Harry Potter Zweinstein Academy. Als je 10 minuten verderop bij het grootste Imax centre ter wereld de jeugd in hun schooluniformen kaartjes ziet kopen voor de nieuwste film van hun held Harry Potter wordt de aanblik allemaal wel heel surrealistisch.
We houden het hier nog wel even uit al mag de temperatuur wel wat graadjes omhoog.
Catch you later mates!

• 20 Juli 2011 - 07:37

Rick:

Pics or it didn't happen!

• 20 Juli 2011 - 14:37

Anouk:

Leuk verhaal hoor! De updates mogen wel wat frequenter :) En hoe koud is het daar? Hebben de jongens het ook naar hun zin?

Fijne tijd daar! X

• 20 Juli 2011 - 15:05

Anouk:

Oh ik zie nu dat het rond de 16 graden is, hopelijk wordt het nog wat beter.

We denken aan jullie hoor!

• 20 Juli 2011 - 17:43

Corry Haan:

Hallo lieve allemaal,
    Erg leuk dat reisverslag. Hopenlijk voelen jullie je gauw thuis!! Jullie zullen wel heel veel indrukken opdoen. Ome Joop en ik hopen dan ook dat jullie nog heel veel gaan zien.
    Gaan de kinderen ook op Engelse les? Hier is alles oke. Alles gaat z'n gewone gangetje. Jullie heel veel plezier en Gerrie succes met z'n werk. Liefs tante Corry en Ome Joop.

• 20 Juli 2011 - 20:55

Jan En Aaf:

Bedankt voor je mooie verslag,we wachten weer op het volgende dan gaan jullie misschien wel goud zoeken,wat een indrukwekkend land.Liefs van Pa en Ma en Opa en Oma.

• 21 Juli 2011 - 14:04

Oma Anna:

Harstikke leuk hoor, dat wil ik even laten weten. later meer. dikke kus voor allemaal

• 21 Juli 2011 - 14:37

Oma Anna.:

wat een geweldig verslag, en ik ben zo blij dat jullie zo genieten en ik duim voor jullie dat het koude weer heel gauw voorbij mag zijn.Sydney is dus gewoon een geweldig mooie stad, geniet maar van alle leuke dingen die er komen gaan. Liefs voor jullie allemaal.xxx en groetjes van oma.

• 21 Juli 2011 - 16:58

Len En Bob:

Wow, wat zal het daar heerlijk zijn, leuk hoor dat jullie ons zo op de hoogte houden van jullie welzijn. Vooral dat de mensen met een glimlach rondlopen dat is natuurlijk wat mij zo aanspreekt. Dat moet een wereld van verschil zijn met hier. Dus heerlijk dat jullie het zo fijn hebben. Zo doorgaan met genieten dus.
    Groetjes,

• 23 Juli 2011 - 14:22

Marc:

Leuk hoor!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik hoop voor jullie dat het bezoek aan Australië alles mag brengen wat jullie ervan verwachten.
    Hier in Purmerend gaat ook alles goed.
    Nog even door met al het werk en dan gaan wij op vakantie naar het bankroete Griekenland. We hebben er veel zin in. In Bentwoud is het nu wat rustiger, het meeste direct benodigde werk is gedaan en nu is het verder uitbouwen. Ik heb zojuist een andere auto gekocht. De vette Nissan Primera is ingeruild voor een oude magere Audi A4 met dieselmotor. Aanstaande maandag ga ik 'm ophalen. Voorlopig rijdt de Mazda uitstekend en biedt dagelijks uitkomst.
    Ben benieuwd naar jullie nieuwe verslag,

groeten Marc